29 de mar. de 2013

Different jobs

Transcript and translation: different jobs

 



  1. Meine Familie arbeitet in verschiedenen Berufen. Ich zum Beispiel bin an der Uni und möchte später Technikerin werden, weil ich sehr praktisch bin.
    My family works in various jobs. For example I’m at university and later I’d like to be a technician, because I’m very practical.
  2. Mein Vater ist Briefträger und muss jeden Tag sehr viel laufen. Daher ist er sehr fit.
    My father is a postman and he has to walk a lot every day. So he’s very fit.
  3. Meine Mutter ist Managerin in einem Büro. Sie ist sehr gut organisiert.
    My mother is an office manager. She is very well organised.
  4. Mein Bruder ist gar nicht wie ich – er ist Friseur und er interessiert sich sehr für Kleidung. Er selbst ist sehr modisch.
    My brother is not like me at all – he’s a hairdresser and he’s very interested in clothes. He’s very fashionable himself.
  5. Meine Schwester ist sehr freundlich, daher passt ihre Arbeit als Verkäuferin gut zu ihr.
    My sister is very friendly, so her work as a sales assistant suits her.
  6. Mein Opa war Krankenpfleger. Er ist sehr nett und sympathisch.
    My Grandad was a nurse. He is very nice and friendly.
  7. Meine Oma war Lehrerin. Sie ist sehr geduldig.
    My Grandma was a teacher. She is very patient.

Nenhum comentário:

Postar um comentário